SİNOP

"Su Verimliliği Eğitim Toplantısı Gerçekleşti"

Tarım ve Orman Bakanlığı Su Yönetimi Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen Su Verimliliği Yönetmeliği kapsamında düzenlenen “Su Verimliliği Belgesi Eğitim ve Bilgilendirme Toplantısı”, gerçekleştirildi

Tarım ve Orman Bakanlığı Su Yönetimi Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen Su Verimliliği Yönetmeliği kapsamındaki "Su Verimliliği Belgesi Eğitim ve Bilgilendirme Toplantısı," Sinop'ta gerçekleştirildi. Toplantı, Sinop Polis Evi Konferans Salonu'nda Bakanlık uzmanları tarafından yapıldı ve su verimliliği konusu üzerinde duruldu.

Toplantıda sunumlar sırasında, Su Verimliliği Seferberliği çalışmalarına dair bilgi paylaşıldı. Katılımcılar, Su Verimliliği Yönetmeliği kapsamındaki süreçler hakkında detaylı bilgilere ulaşma imkanı buldular. Ayrıca, su verimliliği belgesi almakla yükümlü kurum ve kuruluş temsilcilerine sistem kurulumu, su verimliliği belgesi başvuru ve uygulama aşamaları hakkında kapsamlı bilgiler aktarıldı.

Program, soru-cevap bölümü ile interaktif bir şekilde devam etti. Bu bölüm, katılımcıların bilgi ve deneyim paylaşımında bulunmasına önemli katkı sağladı. Eğitimin hedefi, su verimliliği konusunda farkındalığı artırmak ve bilgi paylaşımını desteklemekti.

Eğitim programının ardından, Vali Yardımcısı Ali Osman Bulat başkanlığında, İl Müdürü Fatih Önlem, kamu kurum ve kuruluşlarının yöneticileri ve Su Yönetimi Genel Müdürlüğü uzmanları Sevil Bolat Uçar ve Şengül Güngör'ün katılımıyla 2026 Yılı Sinop İl Su Kurulu Toplantısı gerçekleştirildi. Bu toplantıda, su kaynaklarının korunması, sürdürülebilir kullanımı ve Su Verimliliği Yönetmeliği kapsamındaki yürütülen çalışmalar detaylı bir şekilde değerlendirildi.

Toplantıda, ayrıca Ulusal Su Planı ve 2025 Yılı İl Su Kurulu kararları doğrultusunda gerçekleştirilen faaliyetler de ele alındı. Su kaynaklarının korunması ve gelecek nesillere aktarılması amacıyla yürütülen bu çalışmalar çerçevesinde kurulca 2026 yılı için önemli kararlar alındı. Bu kararların içerikleri ise su ihtiyaçlarının doğru yönetimi, su tasarrufu uygulamaları ve toplumun bu konuda bilinçlendirilmesi üzerine odaklandı.

Sonuç olarak, düzenlenen bu eğitim ve toplantılar, su verimliliği konusundaki yürütülen çalışmaları desteklemekle kalmayıp, aynı zamanda kamu kurumları ile yerel yönetimlerin iş birliğini pekiştirme amacı taşıyor. Su kaynaklarının korunması ve sürdürülebilir kullanımı için atılacak adımların, hem bugün hem de gelecekte büyük önem taşıdığı vurgulanmaktadır.

Kaynak: Sinop İl Tarım ve Orman Müdürlüğü Bülten